Modemuze tips: Documentaires

9 mei 2020

Drie documentaires die je doen wegdromen in quarantaine tijden. Stap in de wereld van Alexander McQueen of Diana Vreeland, of kijk hoe het bekende Met Gala wordt georganiseerd. Een evenement dat dit jaar op 4 mei zou plaats vinden, maar helaas is uitgesteld.

1. The Eye has to travel, 2012
    Documentaire over Diana Vreeland (1903-1989), die vijftig jaar als columniste en hoofdredacteur van de modetijdschriften Harper’s Bazaar en Vogue werkte, maar misschien nog wel bekender is als vernieuwende modeconservator van het Costume Institute van het Metropolitan Museum in New York.

Link: Bekijk de documentaire

Voor meer info: http://www.dianavreeland-film.com/

2. McQueen, 2018

Met beelden van zijn shows, interviews met familie en vrienden en archiefbeelden geeft deze docu een inkijk in het leven en het bijzondere werk van ontwerper Alexander McQueen (1969-2010).

Link: Bekijk de documentaire

3. The First Monday in May, 2016

Een documentaire over het stand komen van het fashion event het Met Gala onder leiding van Anna Wintour, gekoppeld aan de tentoonstelling China: Through the Looking Glass uit 2015. Je ziet onder andere hoe Rihanna, Karl Lagerfeld en Jean Paul Gaultier zich voorbereiden op het gala.

Link: Bekijk de documentaire
    (gratis te bekijken)