Vouwwaaier, benen montuur met goudkleurige decoratie, waaierblad van kant, beschilderd zijde, goudkant en soutache, kwast en koord

Museum Rotterdam
1875/1900
Opschriften
Gesigneerd: "VelAy" of "Vessay".

Vouwwaaier met gesneden benen van been, deels beschilderd in goud. Blad samengesteld uit twee schilderingen op zijde, gevat in omlijstingen van kant en gouddraad. Metalen sluitring met daaraan een kwast aan een koord. Waaierblad: linker schildering: een wolkenhemel omlijst door bloemen, rechter schildering: een dame in 18de eeuwse japon, zittend in parkachtig landschap omlijst door bloemen; signatuur in rechterhoek. Waaierbenen: gesneden met bloemmotiefjes die beschilderd zijn in roze. Benen verder beschilderd in goud.