apr '17 26
Modemuze Academy
Centrale Openbare Bibliotheek Amsterdam
15:00 - 16:15

Academy-lezing: Vrouwen van Rotterdam: mode en emancipatie in de wederopbouwperiode op woensdag 26 april 15:00 - 16:15.

Door Sjouk Hoitsma – Conservator Museum Rotterdam

De rol van vrouwen in de wederopbouwperiode is vaak onderbelicht en onbekend. Conservator Sjouk Hoitsma van Museum Rotterdam brengt dit niet alleen aan het licht, maar ook de plek van kleding in de verhalen van deze vrouwen.

Flits: Boro

Aansluitend een flitspresentatie door Modemuzeblogger Dorien Duivenvoorden over de Japanse reparatietechniek boro die ontstond in een periode van schaarste.

Kaarten

Kaarten voor deze Academy-lezing kosten €5,00 en kunnen worden gekocht via Eventbrite.

De lezingen zijn gratis voor Modemuze-bloggers en OBA-leden, maar om van een plek verzekerd te zijn, moet een kaart worden gereserveerd via Eventbrite. Gebruik de code MODEMUZEOBA en neem je OBA-lidmaatschapspas mee naar de lezing.

Foto: Ary Groeneveld / Stadsarchief Rotterdam