Design Matters: Collecting for the Real World | Corinna Gardner

Lezing
Rijksmuseum Amsterdam
19:00 - 22:00

Recente aankopen in het Victoria and Albert Museum in Londen zijn onder meer een zonnebril met camerafunctie die een stap markeert in de richting van ubiquitous computing. Dit werd verworven als onderdeel van het Rapid Response Collecting-programma van de V&A – een verzamelmodel dat door middel van objecten vragen probeert op te roepen over globalisering, massaproductie, demografie en het recht.

Met Rapid Response Collecting als uitgangspunt zal deze lezing een pleidooi houden voor ontworpen dingen en hun vermogen om sociale en politieke verhalen te vertellen en nagaan welke rol musea kunnen spelen bij het navigeren door de realiteit van het huidige digitale tijdperk.

Corinna Gardner is Hoofd Conservator Design en Digitaal bij het V&A. Corinna leidt het Rapid Response Collecting-programma van het museum en haar onderzoek richt zich op product- en digitaal ontwerp.

NB: De lezing wordt in het Engels gehouden

Voor informatie en tickets: Rijksmuseum/Marjan Unger Lezing