Sieraden voor de stad | Stadsparels

nov '23 18
nov '23 25
De Wasserij Sint-Agathastraat 54 3037 SH Rotterdam

Jewel.Rotterdam presenteert 17, 18, 19 & 25, 26 november Rotterdamse sieraadontwerpers. Tijdens OBSESSED! Jewellery Festival zijn hun collecties te zien bij de Wassserij in Rotterdam-Noord, een culturele broedplaats voor vernieuwende mode en design in de stad.

De 10 sieraadontwerpers wonen en werken in de volle breedte van het vakgebied, variërend van het autonome sieraad tot klassieke sieraden van goud-zilversmeden. De een exposeert internationaal in musea en galeries, de ander werkt in de luwte van de stad en verkoopt via webshops of heeft een winkel in Rotterdam. De sieraadontwerpers opgeleid aan kunstacademies en/of aan de Vakschool in Schoonhoven laten een totaalbeeld zien van het moderne sieraad in al haar stijlen.

Jewel.Rotterdam, een verscheidenheid aan kunstenaars verbonden door vakmanschap in een stad vol architecturale parels, wijden hun werk aan de liefde voor beiden. Het thema voor onze deelname aan OBSESSED! ligt daarom voor de hand: sieraden voor de stad, een juweel in een juweel, een expositie getiteld Stadsparels.