Foutmelding

Doek van een Méokrijger

Doorzoek de website met tags
RV-2663-12
voor 1947
Timor

Een lange en smalle doek gemaakt van geweven katoen. De doek behoort tot de uitrusting van een Méokrijger. De hoofdzakelijk naturelkleurige doek heeft aan twee kanten losse repen. Aan één kant van het lange middenvlak steken zes brede repen uit, die overgaan in dertien korte brede repen en eindigen in korte kralensnoeren in rood, zwart en wit. Deze repen hebben de kleuren blauw, rood, geel en naturel. Aan de andere kant zijn zeventien zeer lange en smalle repen gemaakt in de kleuren rood, blauw, geel en naturel. Ze eindigen in korte kralensnoertjes in rood, wit en zwart. Het grote naturelkleurige middenvlak is versierd met twaalf gestileerde krokodilfiguren, twee rijen aan één kant en één rij aan de andere zijde in de kleuren rood, blauw en groen. Naast de lange repen een band met krulmotieven in rood, geel en blauw. Aan de andere kant een deel met twee banden met een versiering van geometrische ornamenten in rood en blauw, opgesloten tussen drie roodbruine banen met krulfiguren.