Grafisch paneel uit de serie Jong! 1999 "1999" South Park "Right Here Right Now" "R&B"

grafische beelden: 75B, Robert Beckland, Rens Muis, Pieter Vos / concept: Ari Versluis, Ellie Uyttenbroek, Isis Vaandrager, 75B
Museum Rotterdam
1999/1999
Opschriften
"FUBU / 1999 / right here, right now / R&B"

Stan, een figuur uit de grove cynische tekenfilmserie 'South Park' met zijn onschuldige tekenstijl, belt met zijn GSM. Jaartal en tekst staan in telefoonvensterstijl. Hierin worden ook SMS-berichten (short message service) gestuurd. 'Right here right now' is een hit van Fatboy Slim, met een clip over de evolutie waarin de mens hamburger-etend eindigt. Het H&N logo is veranderd naar R&B, dé muziek van 1999 (R. Kelly, Destiny's Child, etc.) H&M is vooral populair bij jongeren (model 3), evenals NIKE, dat op veel kledingstukken een kleine subtiele 'swoosh' plaatst. Fubu is een New Yorks Hip-Hop kledingmerk dat veel opduikt in videoclips en ook Nederland verovert (model 4). Het logo bovenin is van het Lowlands festival met een recordaantal van 55.000 bezoekers dit jaar; hier spelen zowel punk gitaaracts als Offspring (model 2) en trance- en techno-Deejays (model1).