Jak van bedrukte katoen

Doorzoek de website met tags
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
Credits
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1950-03-11

Jak, streekdracht, van bedrukte katoen, wit/bruin met iets rood, gestreept. Het jak heeft een ronde halsuitsnijding en sluit middenvoor met haken en ogen. Jak, streekdracht, van bedrukte katoen, wit/bruin met iets rood, gestreept. Het jak heeft een ronde halsuitsnijding en sluit middenvoor met haken en ogen. Van de schouder af lopen twee plooien tot beneden de borst en worden vanaf daar tot de taille dichtgestikt. De mouwen zijn lang en nauw. De 32 cm lange schoot is middenvoor glad gehouden, aan de achterzijde gerimpeld aangezet. Lijfje gevoerd met licht- en donkerblauw en wit, fijn geruit katoentje.