Lange wijduitlopende doopjurk van crèmekleurig zijden crêpe, front met witborduursel en open naaiwerk, hoge taille en lange mouwen

Doorzoek de website met tags
Museum Rotterdam
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum. Vervaardigd door een tante van de schenkster. Deze tante was coupeuse.

Crèmekleurige crêpezijden doopjurk met lange mouwen (1). Aangerimpelde rok, met aan de voorkant een tussen gezette baan gedecoreerd met kleine handgeborduurde boeketjes en open naaiwerk. Ook het lijfje is aan de voorkant geborduurd. Langs de hals en de mouwen een gehaakt kantje. Sluiting op de rug met drie knoopjes en hand-gefestonneerde knoopsgaten. Bijpassende onderjurk (2), met rimpelrok en sluiting op de rug met relatief grote knopen en hand-gefestonneerde knoopsgaten.