Roze bustehouder van transparante stof (Kestos), driehoekige cups, elastische band dat op de rug kruist en met knoopjes aan de cups bevestigd wordt

Doorzoek de website met tags
Kestos
Museum Rotterdam
1930/1940
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Roze kunstzijden bustehouder met elkaar aan de achterzijde kruisende verstelbare elastische bandjes. De Kestos bustehouder was de eerste met gevormde cups die gemakkelijk aan te passen was aan verschillende maten (1925). Bovendien één van de eerst bustehouders die het middenrif vrijlieten en geen baleinen hadden (1914). De vorm is gebaseerd op twee dubbelgevouwen zakdoeken.