Stevige brillenkoker met bruin wasdoek bekleed waarop imitatie reptielenhuid, "VOSVELD / DEN HAAG"

1

Doorzoek de website met tags
71175
Museum Rotterdam
1900/1940
2001.01.19 St. Historisch Kostuummuseum.

Stevige brillenkoker met een metalen kern met een scharnierend deksel. Geheel bekleed met roodbruin wasdoek waarop een imitatie van een reptielenhuid. Binnenzijde bekleed met zwart velours, metaal rondom de deksel. Aan de binnenzijde van het deksel is centraal op het velours een stukje zwart leer geplakt waarop in goudkleurige letters de naam van de vermoedelijk de opticien gedrukt staat.

5 apr 2018

Het woord “ vermoedelijk” kan geschrapt bij de beschrijving van de brillenkoker.
Mijn overgrootvader was inderdaad opticien op het vermelde adres.