Witte blouse met geborduurde bloemmotieven

RV-4880-138
voor 1975
Huejutla de los Reyes

Deze blouse (blusa in het Spaans) is vervaardigd met ongebleekt katoen. Op de pas en de bovenmouwtjes zijn rode en roze bloemen en knoppen, oranje knoppen en groene takken geborduurd. Een borduursel is een decoratieve techniek waarbij extra draden worden genaaid aan het weefsel. De randjes langs de hals en de mouwen en de stiksels zijn machinaal en met rode garen versierd. Voor- en achterpand zijn weer aangerimpeld (zie nr. 4880-137). Een blouse wordt uitsluitend door vrouwen gebruikt om de bovenkant van het lichaam (romp, schouders) te bedekken.