Wollen geplisseerde vrouwenrok, met een strook van kunstzijde aan de bovenkant

voor 1964
Michoacán (deelstaat)

Rode geplooide rok met aan de bovenzijde een brede strook groene kunstzijde. Langs de zelfkanten bij de naden staat op regelmatige afstanden gedrukt: "La Concha" S.A. Tulancingo. Hgo. (Hidalgo, registrator) Mexico. Volgens Toor is de meeste wollen kleding bestemd voor de handel en afkomstig uit de omgeving van het Pátzcuaromeer, Michoacán (1964:44). Vervaardiging De wol is machinaal in linnenbinding geweven, de kunstzijde en katoen machinaal in keperbinding. De voorkant is geplooid; de achterkant is glad.