Zomerboezeltje voor een jongen, Marken

Doorzoek de website met tags
onbekend
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
1850 - 1950
Zuiderzeemuseum Enkhuizen
aankoop 1966-04-27

Zomerboezeltje voor een jongen gemaakt van donkerblauw katoenen stof gedecoreerd met druiventrossen, bladeren en ranken in wit. Het boezeltje zit geplooid in okerkleurig langet met motiefjes in blauwgroen en karmijnrood. Gedragen door een jongen tot zijn zevende jaar. Boezeltje van zg. druivengoed, bedrukte katoen, indigoblauw met witte druiventrossen tussen gestyleerde ranken. De bovenzijde is geplooid gevat in een langet: okerkleurig met motiefjes in blauwgroen en karmijnrood. Gedragen door een jongen tot zijn 7e jaar. Zomerboezeltje voor een jongen, gemaakt van donkerblauwe, katoenen stof. Het boezeltje is gedecoreerd met druiventrossen, bladeren en ranken in wit, het zogenaamde druivengoed. Het boezeltje is geplooid in okerkleurig langet met motiefjes in blauwgroen en karmijnrood. Het werd gedragen door een jongen tot zijn zevende jaar.