Katoenen wandkleed door Tjioe Jiauw Ging met een berglandschap omlijst door pauwen

Maker
Vervaardiging: Tjioe Jiauw Ging
ca. 1945
Pekalongan (regentschap)

Op dit wand kleed staat op de ene helft een berglandschap met boeren en runderen,alsook steltlopers in de sawahs. De andere helft heeft in het midden een tak met drie vogels. Aan de bovenkant zitten pauwen op takken, terwijl aan de onderkant de naga's kruipen. Naga betekent draak; het is een mythisch dier uit de oude Hindoe-Boeddhistische religie en cultuur met een slangenlijf en drakenkop. Het dier symboliseert de onderwereld en het water. De doek is van Indo-Chinese makelij en is gemaakt naar de smaak van (Indo-)Europeanen en Japanners, hetgeen ook afgeleid zou kunnen worden aan de periode van vervaardiging, rond 1945.